Druckansicht der Internetadresse:

Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät

Lehrstuhl für Marketing & Dienstleistungsmanagement

Seite drucken

Team > Prof. Dr. Nicola Bilstein

zurück zur Übersicht
zurück zur Übersicht
Bilstein_22 Prof. Dr. Nicola Bilstein
Bilstein_22

Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Lehrstuhl für Marketing & Dienstleistungsmanagement


Beruflicher Werdegang                        

Ab 09/2022Inhaberin des Lehrstuhls für Marketing und Dienstleistungsmanagement an der Universität Bayreuth
11/2018-08/2022Inhaberin der Juniorprofessur für Betriebswirtschaftslehre, insb. Management von intelligenten Produkten an der Universität Bielefeld (positive Zwischenevaluation im Sommer 2021)
06/2015-10/2018Leiterin des DFG-Projektes (eigene Stelle) "Consequences of Customer Co-Production in Reactive and Proactive Service Recovery" (BI 1763/1-1) an der Katholischen Universität Eichstätt-Ingolstadt (unterbrochen durch einjährige Elternzeit)
05/2011-05/2014Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl für ABWL und Dienstleistungsmanagement an der Katholischen Universität Eichstätt-Ingolstadt (unterbrochen durch einjährige Elternzeit)
09/2011-12/2011Visiting Scholar am Fisher College of Business, The Ohio State University auf Einladung von Prof. Dr. Shashi Matta
10/2008-09/2011Wissenschaftliche Mitarbeiterin im BMBF-Projekt "Mikrosystemtechnische Dienstleistungsinnovationen für Senioren" (MIDIS) an der Juniorprofessur für Betriebswirtschaftslehre, insb. Dienstleistungsmanagement der Universität Paderborn

Ausbildung und akademische Abschlüsse

12/2021Habilitation im Fachbereich Betriebswirtschaftslehre an der Katholischen Universität Eichstätt-Ingolstadt. Fachmentorat: Prof. Dr. Jens Hogreve, Prof. Dr. Joachim Büschken, Prof. Dr. Katja Gelbrich.
Thema: Advances in Service (Recovery) Management: The Meaning of Recovery Time, Participation and Third Parties
10/2012Erwerb des akademischen Grades Dr. rer. pol. unter der fachlichen Leitung von Prof. Dr. Jens Hogreve an der Katholischen Universität Eichstätt-Ingolstadt.
Thema: Rethinking Co-Production in Service: Conceptual and Empirical Investigations of the Antecedents and Outcomes of Mandatory and Optional Co-Production
10/2006-09/2008Universität Paderborn: Studium "International Business Studies, Master
10/2003-09/2006Universität Paderborn: Studium "International Business Studies, Bachelor
09/2005-01/2006Université des Sciences et Technologies de Lille, Frankreich, Auslandsstudium
07/2002Städt. König-Wilhelm-Gymnasium Höxter, Abitur


Preise und Auszeichnungen

06/2022
The Robert Johnson Award 2022 - Outstanding Reviewer for the Journal of Service Management
09/2011-12/2011Kurzzeitstipendium für Doktoranden (DAAD)
02/2011Fisher IMS and AMA SERVSIG Dissertation Proposal Award (First Runner-Up)
06/2010Arizona State University Center for Services Leadership / Liam Glynn Research Scholarship Award

Bilstein_22

Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Lehrstuhl für Marketing & Dienstleistungsmanagement


Anknüpfend an die profilgebenden Themen der Professur „Smart Service“, „Transformative Service“ und „Customer Value“ fokussiert sich die Forschung des Lehrstuhls für Marketing & Dienstleistungsmanagement auf vier Forschungsfelder: (1) Smart Service & Service Innovation, (2) Transformative Service Research & Sustainability, (3) Customer Participation & Co-Creation of Value, (4) Complaint Management & Service Recovery. Innerhalb dieser Forschungsfelder wird ebenfalls die Bedeutung sozialer Einflussnahme berücksichtigt. Die Forschung am Lehrstuhl für Marketing & Dienstleistungsmanagement ist empirisch, anwendungsorientiert, international und interdisziplinär geprägt.

Bilstein_22

Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Lehrstuhl für Marketing & Dienstleistungsmanagement


Publikationen

2023

Kira Marie Heimann, Nicola Bilstein, Michelle Désirée Haurand: Smart Transformative Services to Defuse Crises? The Meaning of Trust for the Usage of Digital Contact Tracing Apps. In: Marketing : ZFP, 45 (2023). - S. 48-65.
doi:10.15358/0344-1369-2023-1-48

2022

Anne Mareike Flaswinkel, Nicola Bilstein, Markus Rump, Mohamed Souka, Reinhold Decker: How Voice Assistants Affect Customer Experience in Online Shopping. In: transfer : Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement, 68 (2022). - S. 38-45.

Mohamed Souka, Nicola Bilstein, Reinhold Decker, Baran Er, Jonas Hellwig: Augmented Reality to Ameliorate Customer Participation? : An Experimental Study on How the Instruction Form Impacts Customer Participation Outcomes. In: Proceedings of the 29th Recent Advances in Retailing and Consumer Science (RARCS) Conference. - Baveno : 2022.

Nicola Bilstein, Peeter W. J. Verlegh, Jan Klostermann, Ezgi Akpinar: Better Together : Involving Consumers in the Ideation, Creation and Dissemination of Transformative Value. In: Journal of Service Management, 33 (2022). - S. 520-530.
doi:10.1108/JOSM-11-2021-0414

Nicola Bilstein, Kira Heimann, Dirk Schauerte: May I Come In and Drop Off Your Parcel? : An Innovation Resistance Theory Perspective on the Influence of Payment Modalities on Adoption Barriers. In: Manfred Bruhn, Karsten Hadwich (Hrsg.): Smart Services. Band 3. Kundenperspektive – Mitarbeiterperspektive – Rechtsperspektive. - Wiesbaden : Springer Gabler, 2022. - S. 239-263.
doi:10.1007/978-3-658-37384-9_9

2021

Nicola Bilstein: To Tell or Not to Tell? : The Effect of Informing Consumers about the Cooperation with a Startup in Developing Smart Products. - (Vortrag), Veranstaltung: Research Seminar des Departments of Marketing and Retail Management, Surrey Business School, University of Surrey, UK, 02.12.2021, online.

Nicola Bilstein: Smart, Smarter, Dumb : Legal Obligation versus Voluntary Commitment to Provide Service Updates and Their Impact on Consumers' Behavioral Intentions. - (Paper), Veranstaltung: 2021 Frontiers in Service Conference, 09.-10. Juli 2021, Philadelphia, USA, online.

Kira Heimann, Nicola Bilstein: When Friends Are Watching You : The Effects of Customer Participation in Service Recovery during a Group Service Failure. - (Vortrag), Veranstaltung: 2021 Frontiers in Service Conference, 09.-10. Juli 2021, Philadelphia, USA, online.

Kira Heimann, Nicola Bilstein: When Social Influence Leads to Trust : Investigating Determinants of Usage Intentions of COVID-19 Contact Tracing Apps. In: Proceedings of the 50th European Marketing Academy (EMAC) Conference. - Madrid, Spanien : 2021.

Mohamed Souka, Nicola Bilstein, Reinhold Decker: Communicating Benefits and Threats? : An Experimental Study on the Effectiveness of Two-Sided Messages for Advertising In-Store Technologies. In: Proceedings of the 50th European Marketing Academy (EMAC) Conference. - Madrid, Spanien : 2021.

Liliane Abboud, Nabila As'ad, Nicola Bilstein, Annelies Costers, Bieke Henkens, Katrien Verleye: From Third Party to Significant Other for Service Encounters : a Systematic Review on Third-Party Roles and Their Implications. In: Journal of Service Management, 32 (2021). - S. 533-559.
doi:10.1108/JOSM-04-2020-0099

P. Bischoff, Jens Hogreve, Nicola Bilstein, Katrien Verleye: Shedding More Light on Customer Value : A Meta-Analysis. - (Vortrag), Veranstaltung: 2021 Frontiers in Service Conference, 09.-10. Juli 2021, Philadelphia, USA, online.

Melina Schleef, Nicola Bilstein, P. Schrader, Christian Stummer: Smart, Smarter, Dumb : Legal Obligation versus Voluntary Commitment to Provide Service Updates and Their Impact on Consumers' Behavioral Intentions. - (Vortrag), Veranstaltung: 2021 Frontiers in Service Conference, 09.-10. Juli 2021, Philadelphia, USA, online.

2020

Nicola Bilstein: To Tell or Not to Tell? : The Effect of Informing Consumers about the Cooperation with a Startup in Developing Smart Products. - (Vortrag), Veranstaltung: Brown Bag Seminar der Katholischen Universität Eichstätt-Ingolstadt, 11.11.2020, online.

Melina Schleef, Nicola Bilstein, Christian Stummer: "Shh! ... I Got Help to Become Smart" : Should Incumbent Firms Disclose Their Cooperation with a Startup?. In: Proceedings of the 41st International Conference on Information Systems (ICIS 2020). - Hyderabad, India : 2020.

Nicola Bilstein, Christian Stummer: Special Section: Multidisciplinary Perspectives on Challenges in Managing Smart Products and Services. In: Schmalenbach Business Review, 72 (2020). - S. 479-483.
doi:10.1007/s41464-020-00104-z

2019

Nicola Bilstein: "Impressions of CHIMSPAS 2019 : International Conference on Challenges in Managing Smart Products and Services", 2019

Nicola Bilstein: Understanding Customers in a Socio-technical World : Impulsvortrag und Podiumsdiskussion im Rahmen der Veranstaltung "Social Life in Technical and Digital Environments". - (Vortrag), Veranstaltung: Transcending Boundaries : Impulses from the Research Worlds at Bielefeld University, 23.10.2019, Bielefeld.

Nicola Bilstein: „Warum sich Kunden nach Beschwerden ärgern“ (von Werner Knecht). In: Neue Zürcher Zeitung, (2019-07-27), S. 52

Nicola Bilstein: „Umgang mit Beschwerden via Social Media beeinflusst Dritte“ : Interview mit Christina Joswig. In: 2019-07-25

Nicola Bilstein: Service Recovery on Stage: Effects of Social Media Recovery on Virtually Present Others : Lessons Learnt from a Paper Project. - (Vortrag), Veranstaltung: Forschungskolloquium der Technischen Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 26.06.2019, Lemgo.

Nicola Bilstein, Jens Hogreve: Initiate it : Proactivity as a Means to Overcome Unwanted Effects of Customer Participation in Service Recovery?. In: Proceedings of the 48th European Marketing Academy (EMAC) Conference. - Hamburg : 2019.

Nicola Bilstein: Initiate it : Proactivity as a Means to Overcome Unwanted Effects of customer Participation in Service Recovery?. - (Paper), Veranstaltung: 48th European Marketing Academy (EMAC) Conference, 28.-31. Mai 2019, Hamburg.

Sabine Benoit, Jens Hogreve, Christina Sichtmann, Nicola Bilstein: Professionalism Kills the Trading Star : Explaining Member Participation in Trading Communities. In: Journal of Service Management Research, 3 (2019). - S. 54-65.
doi:10.15358/2511-8676-2019-2-54

Jens Hogreve, Nicola Bilstein, Kathrin Hörner: Service Recovery on Stage : Effects of Social Media Recovery on Virtually Present Others. In: Journal of Service Research, 22 (2019). - S. 421-439.
doi:10.1177/1094670519851871

2018

Nicola Bilstein: Customer's Willingness-to-Coproduce in Proactive Service Recoveries : A Recovery-Initiation/Coproduction-Trade-Off?. - (Paper), Veranstaltung: 27th Annual Frontiers in Service Conference, 06.-09. Sept. 2018, Austin, TX, USA.

Nicola Bilstein, Jens Hogreve: Customer's Willingness-to-Coproduce in Proactive Service Recoveries : A Recovery-Initiation/Coproduction-Trade-Off?. In: Proceedings of the 27th Annual Frontiers in Service Conference. - Austin, TX, USA : 2018.

Nicola Bilstein: The Moderating Effect of Customers' Willingness to Participate in Service Recovery and its Impacting Factors : An Empirical Analysis. In: Journal of Service Management Research, 2 (2018). - S. 17-29.
doi:10.15358/2511-8676-2018-3-17

Nicola Bilstein, Katrien Verleye: "Smart Use of Extant Literature", "Qualitative Literature Strategies (Content Analysis)". - (Programmrede), Veranstaltung: 7th Edition of the Let’s Talk About Service (LTAS) Workshop, 05.-07. Dez. 2018, Ghent, Belgien.

2017

Nicola Bilstein: Empirical Analysis of the Consequences of Customer Participation in Service Recovery : The Importance of Moderating Factors. - (Vortrag), Veranstaltung: Workshop Dienstleistungsmarketing, Universität Rostock, 30.06.2017, Rostock.

Nicola Bilstein: How to Acquire New Customers When Online Retailers Are Forced to Non-Disclose Information? : The Role of Curiosity. - (Paper), Veranstaltung: 46th European Marketing Academy (EMAC) Conference, 23.-26. Mai 2017, Groningen, Niederlande.

Jana Gäthke, Nicola Bilstein: How to Acquire New Customers When Online Retailers Are Forced to Non-Disclose Information? : The Role of Curiosity. In: Proceedings of the 46th European Marketing Academy (EMAC) Conference. - Groningen, Niederlande : 2017. - S. 49.

Jens Hogreve, Nicola Bilstein, Leonhard Mandl: Unveiling the Recovery Time Zone of Tolerance : When Time Matters in Service Recovery. In: Journal of the Academy of Marketing Science, 45 (2017). - S. 866-883.
doi:10.1007/s11747-017-0544-7

2016

Sabine Benoit, Nicola Bilstein, Jens Hogreve, Christina Sichtmann: Explaining Social Exchanges in Information-Based Online Communities (IBOCs). In: Journal of Service Management, 27 (2016). - S. 460-480.
doi:10.1108/JOSM-09-2015-0287

Nicola Bilstein: The Meaning of Situational Factors for Customer Participation in Service Recovery : A Qualitative Analysis. - (Poster), Veranstaltung: SERVSIG Conference 2016, 17.-19. Juni 2016, Maastricht, Niederlande.

Nicola Bilstein: The Meaning of Situational Factors for Customer Participation in Service Recovery : A Qualitative Analysis. In: Conference Proceedings : SERVSIG Conference 2016, Maastricht. - Maastricht : 2016. - S. 884-885.

Sabine Benoit, Jens Hogreve, Nicola Bilstein, Christina Sichtmann: Member Participation in Commerce-Based Online Communities. In: Thorsten Hennig-Thurau, Charles F. Hofacker (Hrsg.): What Happens in Marketing, Stays Digital : Rethinking Marketing in the Era of Unlimited Data : Winter Marketing Academic Conference 2016. - Chicago : 2016. - S. K70-K71.

Nicola Bilstein: The Mismatch between Customer Expectations and Service Provider Practices in Co-produced Service Recovery Processes. - (Paper), Veranstaltung: 25th Annual Frontiers in Service Conference, 23.-26. Juni 2016, Bergen, Norwegen.

Nicola Bilstein, Lisa Fylek: The Mismatch between Customer Expectations and Service Provider Practices in Co-produced Service Recovery Processes. In: Proceedings of the 25th Annual Frontiers in Service Conference. - Bergen, Norwegen : 2016.

Jens Hogreve, Leonhard Mandl, Nicola Bilstein: New Versus Steady Customers : Relationship Length as Moderator of the Relation Between Response Time and Customers' Compensation Expectations. In: Thorsten Hennig-Thurau, Charles F. Hofacker (Hrsg.): What Happens in Marketing, Stays Digital : Rethinking Marketing in the Era of Unlimited Data : Winter Marketing Academic Conference 2016. - Chicago : 2016. - S. K58-K59.

Nicola Bilstein, Jens Hogreve: The Role of Time in Service Recovery : How the Time to Recover a Service Failure and Relationship Strength Affect Customers' Compensation Expectations. - (Paper), Veranstaltung: SERVSIG Conference 2016, 17.-19. Juni 2016, Maastricht, Niederlande.

Jens Hogreve, Leonhard Mandl, Nicola Bilstein: The Role of Time in Service Recovery : How the Time to Recover a Service Failure and Relationship Strength Affect Customers' Compensation Expectations. In: Conference Proceedings : SERVSIG Conference 2016, Maastricht. - Maastricht : 2016. - S. 301-304.

Nicola Bilstein, Kathrin Albrecht: Service Recovery on Stage : The Effects of Social Media Recovery on Virtually Present Others. - (Paper), Veranstaltung: 24th Annual Frontiers in Service Conference, 09.-12. Juli 2015, San Jose, Kalifornien, USA.

Nicola Bilstein: Thank You for Your Helping Hand! : Ways to Avoid Negative Consequences of Customer Participation in Recovery of Technology Product Failure. - (Paper), Veranstaltung: 2016 Conference of the Association for Consumer Research, Special Session on "It's All Around You: The Pervasive Effects of Technology on Consumers' Lives", 27.-30. Okt. 2016, Berlin.

Nicola Bilstein, Shashi M. Matta, Jens Hogreve: Thank You for Your Helping Hand! : Ways to Avoid Negative Consequences of Customer Participation in Recovery of Technology Product Failure. In: Advances in Consumer Research, 44 (2016). - S. 65-69.

Jana Gäthke, Nicola Bilstein, Julia Weißberger: Too exclusive?! : The negative effects of exclusivity as a service strategy. In: Proceedings of the 25th Annual Frontiers in Service Conference. - Bergen, Norwegen : 2016.

2015

Nicola Bilstein, Jens Hogreve, Leonhard Mandl, Franziska Russer: Because I'm Worth it : How Customer Status and Timeliness Affect Compensation Expectations in Service Recovery. In: Proceedings of the 24th Annual Frontiers in Service Conference. - San Jose, California, USA : 2015.

Nicola Bilstein, Jens Hogreve: Was wir aus der Dienstleistungsforschung für die Verbesserung der privaten Altersvorsorge lernen können. - (Vortrag), Veranstaltung: Interdisziplinärer Workshop zur privaten Altersvorsorge, Universität Gießen, 26.06.2015, Gießen.

Nicola Bilstein, Jens Hogreve, Katrin Bartilla: Auswirkungen der Co-Produktion auf die Kunden-Mitarbeitenden-Beziehung. In: Manfred Bruhn, Karsten Hadwich (Hrsg.): Interaktive Wertschöpfung durch Dienstleistungen : strategische Ausrichtung von Kundeninteraktionen, Geschäftsmodellen und sozialen Netzwerken. - Wiesbaden : Springer Gabler, 2015. - S. 287-308.
doi:10.1007/978-3-658-08518-6_13

Nicola Bilstein, Leonhard Mandl: Because I'm Worth it : How Customer Status and Timeliness Affect Compensation Expectations in Service Recovery. - (Paper), Veranstaltung: 24th Annual Frontiers in Service Conference, 09.-12. Juli 2015, San Jose, Kalifornien, USA.

Jens Hogreve, Nicola Bilstein, Kathrin Albrecht: Service Recovery on Stage : The Effects of Social Media Recovery on Virtually Present Others. In: Proceedings of the 24th Annual Frontiers in Service Conference. - San Jose, Kalifornien, USA : 2015.

Nicola Bilstein, Shashi M. Matta, Jens Hogreve: Unintended Effects of Customer Participation in Recovery : Can Choice Availability Be a Remedy?. In: Tom Brown, Vanitha Swaminathan (Hrsg.): Marketing in a Global, Digital and Connected World : AMA Winter Marketing Educators' Conference 2015. - Chicago : 2015. - S. H44-H45.

2014

Nicola Bilstein, Jens Hogreve, Christina Sichtmann, René Fahr: Paying For a Higher Workload? : The Relation Between Customer's Co-Production and Willingness to Pay. In: Customer & Service Systems, 1 (2014). - S. 49-53.
doi:10.5445/KSP/1000038784/06

2013

Nicola Bilstein: "Nur Mut: Technik muss kein Senioren-Schreck sein" : Interview. In: FOCUS online, (2013-11-19)

Nicola Bilstein, Shashi M. Matta, Jens Hogreve: Can I Get a Helping Hand? Maybe Not : Understanding Co-Production in Service Recovery Processes. In: Elif Karaosmanoğlu, A. Banu Elmadağ Baş (Hrsg.): Lost in Translation : Marketing in an Interconnected world : 42nd EMAC Conference proceedings. - Istanbul : 2013. - S. 166.

Jens Hogreve, Nicola Bilstein: Do Seniors Accept Technology-Based Service Innovations? : A Qualitative Approach. In: Jay Kandampully (Hrsg.): Service Management in Health and Wellness Services. - Dubuque : Kendall Hunt Publishing, 2013. - S. 275-288.

Nicola Bilstein, Jens Hogreve: Zur Akzeptanz technischer Leistungen durch Senioren : Eine empirische Analyse. In: Gertrud Schmitz (Hrsg.): Theorie und Praxis des Dienstleistungsmarketing : Aktuelle Konzepte und Entwicklungen. - Wiesbaden : Springer Gabler, 2013. - S. 75-95.
doi:10.1007/978-3-8349-6869-2_4

2012

Nicola Bilstein, Jens Hogreve, Christina Sichtmann, René Fahr: Paying for a Higher Workload? : An Experimental Investigation of the Relationship between Customer's Co-Production and Willingness-to-Pay. - s.l., 2012. -
doi:10.2139/ssrn.2134379

Jens Hogreve, Christina Sichtmann, Sabine Möller, Nicola Bilstein: Enhancing the Return on Co-Production in Online Communities. - s.l., 2012. -
doi:10.2139/ssrn.2120715

Nicola Bilstein: “Senioren-Handys : Weg mit dem überflüssigen Schnickschnack“. In: EXPRESS.de, (2012-04-15)

Nicola Bilstein, Shashi M. Matta, Jens Hogreve: Can I Get a Helping Hand? Maybe Not : Understanding Co-Production in Service Recovery Processes. In: Proceedings of the 21st Annual Frontiers in Service Conference. - College Park, Maryland, USA : 2012. - S. 23.

Nicola Bilstein: Can I Get a Helping Hand? Maybe Not : Understanding Co-Production in Service Recovery Processes. - (Paper), Veranstaltung: 21st Annual Frontiers in Service Conference, 14.-17. Juni 2012, College Park, Maryland, USA.

Nicola Bilstein: Paying for a Higher Workload? : An Experimental Investigation of the Relationship Between Customer's Co-Production and Willingness-to-Pay. - (Paper), Veranstaltung: 41st European Marketing Academy (EMAC) Conference, 22.-25. Mai 2012, Lissabon, Portugal.

Nicola Bilstein, René Fahr, Jens Hogreve, Christina Sichtmann: Paying for a Higher Workload? : An Experimental Investigation of the Relationship Between Customer's Co-Production and Willingness-to-Pay. In: Paulo Rita (Hrsg.): Marketing to Citizens : Going Beyond Customers and Consumers : 41st EMAC Conference proceedings. - Lissabon : ISCTE Business School, 2012.

Nicola Bilstein: Understanding Co-Production in Service Recovery Processes. - (Paper), Veranstaltung: SERVSIG Conference 2012, 07.-09. Juni 2012, Helsinki, Finnland.

Nicola Bilstein, Shashi M. Matta, Jens Hogreve: Understanding Co-Production in Service Recovery Processes. In: Jacob Mickelsson, Anu Helkkula (Hrsg.): Innovative service perspectives : Proceedings from the AMA SERVSIG International Service Research Conference. - Helsinki : Hanken School of Economics, 2012. - S. 92.

Jens Hogreve, Nicola Bilstein: Was wollen Senioren? : Analyse von Bedürfnissen und Akzeptanzfaktoren. In: Christof Zangemeister (Hrsg.): Mit intelligenter Technik zu neuen Dienstleistungen für Senioren (MIDIS) : Leitfaden und Instrumente zur kooperativen Entwicklung mikrosystemtechnisch basierten Dienstleistungen. - Hamburg : Books on Demand, 2012. - S. 37-74.

2011

Nicola Bilstein: Akzeptanzanalyse: "Wie werden MST-basierte Dienstleistungen von Senioren mehr oder weniger akzeptiert?". - (Vortrag), Veranstaltung: Transferworkshop für Dienstleister und Hersteller von Mikrosystemtechnik-Produkten: "Dienstleistungen für die Generation 55 plus - Innovationschancen der Mikrosystemtechnik nutzen", GGT Deutsche Gesellschaft für Gerontotechnik mbH, 11.05.2011, Iserlohn.

Nicola Bilstein: DL-Ideen generieren und DL-Bedarf analysieren: "Welche dienstleistungsrelevanten Bedürfnisse / Problemlagen haben Senioren im Hinblick auf eine möglichst selbstbestimmte und zufriedenstellende Lebensführung?". - (Vortrag), Veranstaltung: Transferworkshop für Dienstleister und Hersteller von Mikrosystemtechnik-Produkten: "Dienstleistungen für die Generation 55 plus - Innovationschancen der Mikrosystemtechnik nutzen", GGT Deutsche Gesellschaft für Gerontotechnik mbH, 11.05.2011, Iserlohn.

Nicola Bilstein: „Der große Knick nach der Promotion“ (von Lisa Becker). In: Frankfurter Allgmeine Zeitung, (2011-04-26)

Nicola Bilstein, Jens Hogreve: Neue Technologien für Senioren – Was hindert Senioren an der Akzeptanz innovativer technischer Dienstleistungen?. - (Vortrag), Veranstaltung: 15. Dienstleistungsmarketing-Workshop, Universität Duisburg-Essen, 08.04.2011, Duisburg.

Nicola Bilstein: Rethinking Value Co-Creation in Service : Empirical Investigations of the Antecedents and Outcomes of Optional and Mandatory Co-Production, Dissertation Proposal. - (Vortrag), Veranstaltung: Fisher IMS and AMA SERVSIG Dissertation Proposal Competition, 2011 AMA Winter Marketing Educators' Conference, 18.-20. Feb. 2011, Austin, Texas, USA.

Jens Hogreve, Nicola Bilstein, Diane Langnickel: Alter schützt vor Technik nicht? : Zur Akzeptanz technologischer Dienstleistungsinnovationen von Senioren. In: Daniel Bieber, Kathleen Schwarz (Hrsg.): Mit AAL-Dienstleistungen altern : Nutzerbedarfsanalysen im Kontext des Ambient Assisted Living. - Saarbrücken : ISO-Verlag, 2011. - S. 32-50.

Nicola Bilstein: Co-Production in the Service Production and Delivery Process : Conceptualization and Future Research Fields. In: Sabine Fließ (Hrsg.): Beiträge zur Dienstleistungsmarketing-Forschung : aktuelle Forschungsfragen und Forschungsergebnisse. - Wiesbaden : Gabler, 2011. - S. 97-119.
doi:10.1007/978-3-8349-6592-9_5

Christina Sichtmann, Sabine Möller, Jens Hogreve, Nicola Bilstein: Kundenintegration 2.0 : Welche Faktoren beeinflussen die Kundenintegration in transaktionsbasierten Online Communities?. In: Journal of Business Economics = Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 81 (2011). - S. 21-45.
doi:10.1007/s11573-011-0487-2

Nicola Bilstein: Paying for a Higher Workload? : An Experimental Investigation of the Relationship between Customer Co-Production and Willing-ness-to-Pay. - (Paper), Veranstaltung: Marketing Technologies, Social Media and Emerging Customer Behaviors: Towards Customer Empowerment or Customer Counter Power, 16.-17. Juni 2011, Straßburg, Frankreich.

Nicola Bilstein: Paying for a Higher Workload? : An Experimental Investigation of the Relationship Between Customer Co-Production and Willing-ness-to-Pay. - (Paper), Veranstaltung: 20th Annual Frontiers in Service Conference, 30.06. - 03.07.2011, Columbus, Ohio, USA.

Nicola Bilstein, René Fahr, Jens Hogreve, Christina Sichtmann: Paying for a Higher Workload? : An Experimental Investigation of the Relationship between Customer Co-Production and Willingness-to-Pay. In: Proceedings of the 20th Annual Frontiers in Service Conference. - Columbus, Ohio, USA : 2011.

Jens Hogreve, Nicola Bilstein, Sabine Möller, Christina Sichtmann: Turning Lurkers Into Value Creators : An Investigation of Transaction-Based Online Communities. In: Raji Srinivasan, Leigh McAlister (Hrsg.): Marketing Theory and Applications : AMA Winter Marketing Educators' Conference 2011. - Chicago : 2011. - S. 263-264.

Nicola Bilstein: Turning Lurkers into Value Creators : An Investigation of Transaction-Based Online Communities. - (Paper), Veranstaltung: AMA Winter Marketing Educators' Conference 2011, 18.-20. Feb. 2011, Austin, Texas, USA.

2010

Nicola Bilstein: Auswirkungen der Co-Production auf die Zahlungsbereitschaft von Kunden. - (Vortrag), Veranstaltung: 14. Dienstleistungsmarketing-Workshop, 23.04.2010, Hagen.

Nicola Bilstein: Dienstleistungsrelevante Bedürfnisse von Senioren : Erste Ergebnisse einer empirischen Untersuchung. - (Vortrag), Veranstaltung: Informationsforum & Zukunftswerkstatt für Dienstleister und Hersteller von Mikrosystemtechnik-Produkten, 13.04.2010, Köln.

Jens Hogreve, Nicola Laugwitz, René Fahr, Christina Sichtmann: Degrees of Co-Production and Willingness-to-Pay : An Experimental Investigation. In: Marion Garaus, Wolfgang Weitzl, Elisabeth Wolfsteiner, Magdalena Zimprich (Hrsg.): New Directions – New Insights : Conference Proceedings. - Wien : 2010. - S. 77-78.

Nicola Laugwitz, Jens Hogreve, Christina Sichtmann, Sabine Möller: Turning Lurkers into Contributors : What Drives Co-Production Performance in Online Communities?. In: Proceedings of the 19th Annual Frontiers in Service Conference. - Karlstad, Schweden : 2010.

Nicola Bilstein, Sabine Möller: Turning Lurkers into Contributors : What Drives Co-Production Performance in Online Communities?. - (Paper), Veranstaltung: 19th Annual Frontiers in Service Conference, 10.-13. Juni 2010, Karlstad, Schweden.

Nicola Laugwitz, Jens Hogreve, Christina Sichtmann, Sabine Möller: What drives Co-Production Performance? : An Empirical Investigation of Online-Communities. In: Proceedings of the American Marketing Association SERVSIG Service Research Conference 2010. - Porto, Portugal : 2010.

Nicola Bilstein: What drives Co-Production Performance? : An Empirical Investigation of Online-Communities. - (Paper), Veranstaltung: SERVSIG Conference 2010, 17.-19. Juni 2010, Porto, Portugal.

Bilstein_22

Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Lehrstuhl für Marketing & Dienstleistungsmanagement


Prof. Dr. Nicola Bilstein
Lehrstuhlinhaberin

E-Mail: nicola.bilstein@uni-bayreuth.de
Telefon: +49 (0)921 / 55-3499
Fax: +49 (0)921 / 55-3496
Gebäude: Sport, Raum 1.09
Sprechstunde: nach Vereinbarung im Sekretariat

Verantwortlich für die Redaktion: Webmaster DLM

Facebook Twitter Youtube-Kanal Instagram Blog UBT-A Kontakt