Aushänge

18.04.2017
REMINDER: Consulting Project with adidas & Ohio University PDF

18.04.2017
Zusätzliches Masterseminar im SS 2017 PDF

04.04.2017
EASM Summer School 2017 - Restplätze PDF

20.03.2017
Bachelorkurs CRM auch im SS 2017

16.03.2017
Global Sport Business Consulting Project 2017 with adidas / Ohio University PDF

Aktuelles vom Lehrstuhl für Dienstleistungsmanagement

 

Neue Publikation: Consumers’ relationships with brands and brand communities

 

Journal_of_Retailing

Popp, B., & Woratschek, H. (2017). Consumers’ relationships with brands and brand communities – The multifaceted roles of identification and satisfaction. Journal of Retailing and Consumer Services, 35, 46-56. doi: 10.1016/j.jretconser.2016.11.006

 

(Full-text download available at the journal website and via ResearchGate (subscription free).)

We are pleased that our paper “Consumers’ relationships with brands and brand communities – The multifaceted roles of identification and satisfaction” has been published in the Journal of Retailing and Consumer Services. In this paper, Dr. Bastian Popp and Prof. Dr. Herbert Woratschek integrate relationship marketing and brand management literature to study the role of consumer-brand identification and customer satisfaction as core relationship drivers to study their interrelationships as well as the effects on customer loyalty and word-of-mouth communication. Considering multiple interacting targets of identification in brand communities, the empirical study unfolds the multifaceted, context-specific relevance of identification and satisfaction: While the effect of identification on brand loyalty is mediated by customer satisfaction, satisfaction has no significant effect on community loyalty. Moreover, brand communities are particularly useful for gaining new customers, whereas no increase in brand loyalty could be found. Managers are generally advised to specify constructs of interest related to different relevant targets of identification.

 

New Researcher Award 2016 im Bereich Sportmanagement

2. Platz für Bayreuther Sportökonom bei führender Sportmanagment Konferenz

New Researcher Award 2016

Auf der 24. Konferenz der European Association for Sport Management (EASM) in Warschau (Polen) erreichte Mario Kaiser (Lehrstuhl für Dienstleistungsmanagement) den 2. Patz beim diesjährigen „New Researcher Award (NRA)“. Durch diese Auszeichnung konnte Mario Kaiser die herausragende Stellung der Universität Bayreuth im Bereich Sportmanagement unterstreichen. Schon in den Jahren 2011 und 2012 konnten Bayreuther Nachwuchswissenschaftler Top-Platzierungen erreichen. mehr...

EASM Konferenz 2016 in Warschau

Uni Bayreuth erneut erfolgreich im europäischen Sportmanagement

EASM_2016 klein

Das Team der Bayreuther Sportökonomie präsentierte auch auf der 24. Konferenz der European Association for Sport Management (EASM) vom 7. – 10. September 2016 in Warschau wieder eine hervorragende Leistung auf internationaler Bühne. Insgesamt sieben Forscher von drei Lehrstühlen, jeweils angeführt von Prof. Dr. Herbert Woratschek (Lehrstuhl für Dienstleistungsmanagment), Prof. Dr. Claas Christian Germelmann (Lehrstuhl für Marketing) und Prof. Dr. Markus Kurscheidt (Lehrstuhl für Sport Governance und Eventmanagement) präsentierten ihre neuesten Erkenntnisse in sieben Vorträgen zu sportökonomischen Fragestellungen.  mehr...


Aktuelle Umfragen des Lehrstuhls:

Themen für  Bachelor- und Masterarbeiten sowie juristische Hausarbeiten...

International Ranking of Sport Management Journals, download hier....

 

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